Ambik kesempatan

November 23, 2007 at 10:05 pm Leave a comment

So, lepas jak keluar dari kilang, fikir pasal lunch… Hmmm, wats for lunch today… KFC ? not again.. emmm kolo mi, but lets try something different today, so i ate rojak ayam at kedai mamak… makan sorang2 lagi tu.. hehehe.. I think this is my second time makan benda ni selama saya hidup.. aku lah ingat rojak tu dicampur dengan sengkuang dan timun dan nanas dengan kuah rojak skali, but this is totally beyond my expectation…

Pas tu i drove to Kota sentosa to buy pau char siew and bak pau.. punyerr lah kenyang.. memang aku tak control langsung my diet now adays.. spending spending without knowing that i really do not need those fods anymore, sbab dah kenyang pun..  Sampai rumah jam 2petang, sister Ivy was there with my nephews. Mom was sweping the floor (huh ? 2pm and still sweeping ?) Dad pi Sri Aman pula dengan church member.. Pi mission trip kat sana dengan kenkawan dia, Ahad ni baru balik. So sampai jak aku kat umah, everyone keluar rumad pi shopping to buy mom’s things pulak, next week mak pula pi Sibu untuk mission trip sesama kaum ibu. So whilst everyone is out, aku pun mandi and tengok DVD yang aku beli tempoh hari, The Hairspray. Sebuah drama musikal yang amat menarik perhatian saya walaupun menonton kali kedua (semalam dan hari ini) lakonan Nikki Blonski, John Travlota yang diwanitakan dan Queen Latifah.

                                Gambar ehsan David James-The Associated Press.

Di pendekkan cerita, ia mengisahkan tentang usaha penyatuan orang berkulit hitam dan putih agar dapat disiarkan dalam satu siri televeisyen di Baltimore, sebuah kawasan kediaman yang unik. Akhirnya dengan gigih usaha semua pihak, mereka pun berjaya bersatu melalui musik! Syabas to The Hairspray! I give a 3 out of 5 sbab aku suka musik 🙂

Entry filed under: My Memory Lane, My Movie.

Cuti 1/2 day Malaysia

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

November 2007
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Recent Posts

Visitors count since July ’07

site stats

